Monday, December 28, 2009

Tillåt mig vara lite osvenskt stolt......


För 1 år och 8 månader sedan tog jag steget och lämnade min trygga tillvaro på banken efter 24 år. En tillvaro och verksamhet som jag känner till i minsta DNA molekyl efter att ha haft ett otal olika positioner såväl på bankkontoren som på olika utvecklingsverksamheter.Skuttet blev till Microsoft, en helt ny värld på många olika sätt. Yrkesrollsmässigt såklart men även förtagskulturmässigt. Med facit i hand så måste jag säga att jag står på toppen av min yrkeslivsnöjdhetskurva. Jag har alltid haft turen att ha ett passionerat förhållande till mitt jobb, och har man det är Microsoft helt rätt företag att jobba för. Men såklart är ju att man då och då är lite osäker på hur den passionen är besvarad. Inte minst när man som jag kommer från en helt annan bransch. Men så härom veckan fick jag en fantastiskt hedrande utmärkelse från Microsoft! Gold star award och medlemskap i Microsoft Hall of fame! Så nu tänkte jag vara lite osvensk och puffa lite för min bedrift som jag är oerhört stolt över. Här är motiveringen till min gold star award:

"Roger har på kort tid blivit en ledare med stort L för det svenska FSI teamet. Hans erfarenhet, tekniska intresse och önskan och vilja att få Microsoft relevant för Sveriges största banker och försäkringsbolag har gett oss ett nytt namn på marknaden, både hos partners och kunder"

6 Comments:

Bill Gates :-) said...

We love to have you at Microsoft, Roger

Per said...

Det är du väl värd Roger. Från mitt Nordea-perspektiv så har du gjort ett fantastiskt jobb under 2009!

Ola Gunnars said...

Grattis till denna utmärkelse !!!

Janurban Modigh said...

Grattis Roger och jag är inte förvånad. Jag har ju jobbat med dig i många år och har alltid slagits av din förmåga att hela tiden var ett steg före (med IT visioner) trots att du egentligen inte är IT utbildad i botten. Kör hårt

Lisa said...

Massor med grattis Rogga!

(Men hörru vad gör du med en blogspot/google-adress till din blogg....byt :)!)

Unknown said...

Add Rogge to the list, Roger that