Sunday, August 17, 2008

In i molnet - Live Mesh


Det absolut coolaste just nu är Live Mesh. Tänk dig att du alltid har tillgång till ditt data var du än är oavsett om du är uppkopplad eller ej utan någon konstig installation. Enkelt sagt så kan du ha en mapp som du skapar i molnet på internet - på ditt virtuella skrivbord där, och på obegränsat antal PC:s. Innehållet synkas via internet till alla instanser av samma mapp. Tänk dig vad det betyder om du lägger din Gyro-idé mindmanager-map i den mappen på samtliga dina maskiner. Du har alltid tillgång till idémapen var du än är. Och för min del, så har jag logfilerna för väderstationen på landet - i min mesh-mapp vilket gör att jag kan köra mitt väderprogram från samtliga mina anslutna PC:s mot en och samma loggfil!
Nu är Live Mesh inte officiellt ännu utan betatestas, men jag tror att det finns möjligheter att gå med ännu,i och med att man ökade antalet betatestare, så skynda dig att upptäcka en riktigt cool och användbar tjänst...

Justja, jag glömde en riktig gåshudare: du kan köra remote desktop från och på alla maskiner som är anslutna i din Mesh-svärm, terminalserver du vet...

0 Comments: