Wednesday, December 05, 2007

Sleepless in Seattle

Befinner mig nu i Seattle denna veckan för ett besök hos Microsoft kring, mobility, collaboration, digital home center, information worker center.

Har lyckats få till ett möte med teamet som ansvarar för MS Surface - det nya användargränssnittet Se mer här.

Det är första gången det visas för någon utanför USA enligt uppgift!

I morse vaknade jag kl 04.00 och kunde naturligtvis inte somna om. Efter att ha surfat igenom Frys.com - den gigantiska elektronikbutiken i Renton, så tog jag en promenad och upptäckte den tidiga morgonens Seattle. Tog en frukost på Starbucks. Att det ska vara så svårt att hitta nån som serverar en frukost utan en massa söta bakverk här ! En varm macka drypande av smält ost fick bli dagens frukost.

Dagens fynd måste bli den HDMI-växel som jag behöver för min hemmabioanläggning och som säljs till det hyfsade priset $99.00. Lägg märke till den infällda fjärrkontrollen.

0 Comments: