Wednesday, November 28, 2007

Tips inför julen

Här är ett tips för er som börjar få stora barn:

Smålandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton.

- Jag vill inte förstöra helgen för dig, men jag måste tala om att din
mamma och jag ska skiljas.
45 års olycka får räcka!

- Vad pratar Du om pappa? skriker sonen i luren.

- Vi står inte ut med varandra längre och jag orkar inte prata mer om
det.
Ring din syster i Kiruna och tala om det för henne.

Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen:

-Aldrig I livet att de ska skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här!

Hon ringer omgående pappan och säger bestämt:
- Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer!

Pappan lägger på luren och vänder sig till sin fru med orden:
- Det är okej. De kommer hem till jul och de betalar resan själva.

0 Comments: