Saturday, September 15, 2007

Från soffpotatis till .....?

I mars i år gjorde jag en bra grej. Jag började träna regelbundet, och då snackar vi regelbundet. Visst har man väl under åren gjort lite framstötar här och då men regelbundenheten har lyst med sin frånvaro. Samtidigt startade jag min In shape-blogg. Mest för mig själv att skriva upp löpande hur det har gått med träningen. Den var till och med skyddad så att ingen annan kunde komma in på bloggen. Nu har det gått ett halvår och det har hållt, d vs jag tränar nu regelbundet. Mitt mål med träningen förutom att allmänt må bra, är att gå ner i vikt och förhoppningsvis få bort några dubbelhakor och minska ölmagen. Nu vågar jag göra bloggen offentlig, om det nu skulle vara nån som är intresserad det vill säga. Men förhoppningsvis kan det ge lite inspiration och några tips till nån annan som tänkte som jag gjorde för 6 månader sedan. Visst har vi alla en soffpotatis i oss och önskar att vi kunde förändra oss i alla fall lite grann? Det finns ett visst mått av teknik oxå naturligtivis i mitt träningskoncept.

Roger Ståhl - In shape

2 Comments:

Per said...

Jag antar att du bara vill vara hänsynsfull genom att inte nämna att träningen sker i nära samarbete med en annan soffpotatis, dvs mig. Men du kunde iaf ha gett mig cred för idéen med en träningsblogg! ;-)
Jag är inte lika modig som du, så jag fortsätter dock att hålla min egen "in-shape" blogg för mig själv!
Lycka till även i fortsättningen!
Ses vi på gymet imorgon söndag?

Roger Ståhl said...

självklart!