Thursday, May 17, 2007

Jag - en pulstränare

I tidigare inlägg skrev jag om pulsklockan Polar F6, lite raljerande och som en kul grej. Jag satte igång med lite mer informationsinhämtning och har nu blivit helt såld på pulsträning. Jag har sedan ett par månader tillbaka lyckats med konststycket att bli en regelbunden motionär.

Jag kör på Gym 2 ggr/veckan och Spinning 1/vecka. Mitt primära mål med träningen är att bränna bort ölmagen och få tillbaka konturerna i ansiktet. Efter idogt läsande allehanda artiklar på nätet så har jag nu en klar bild över hur jag ska träna för att nå mina mål. Eftersom fett förbränns effektivast när du tränar kring 70% av din maxpuls så är det så klart bra om du kan ha kontroll över hur hög din puls är när du tränar. Så självklart måste man då ha en pulsmätare, så jag köpte en Polar F6 som ligger ganska anständigt i pris, 1195 kr. Det gör ju inget att man dessutom kan föra över data från klockan till en webapplikation, där man kan analysera och planera sin träning i minsta detalj. Hög Yo-faktor! Nu ser man riktigt fram emot nästa gång man kan föra över träningsdata till webben! Man vill liksom fylla almanackan i webbapplikationen med data och njuta av statistik och progress.

Rekommenderas varmt!

0 Comments: