Friday, April 27, 2007

Okej, jag vet vad ni väntar på...

Ja just det, såklart ni vill veta vilka tech-prylar som inhandlades till min fru den här gången.

Det blev faktiskt bara en enda tech-pryl och det var ett
riktigt klipp, ett par noise-reduction-lurar till min MP3-spelare.
Vi var många som dreglade efter ett par Bose, men priset ca 2500 kr var alldeles på tok för högt. På Virgin recordstore sålde dom däremot ett par testvinnande lurar från JVC för mer modesta 280 kr! Låg WAF(wife acceptance factor), men överkomligt pris. Tyvärr finns dom inte i Sverige än. Men när tidningen M3 testade dem så kostade dom motsvarande 600 kr. Så det känns ju rätt skönt. De funkade riktigt bra på planet på resan hem, jag sov som en gris. Och snarkade förmodligen helt förskräckligt.



Skivan som jag letat efter i ett år
När jag var i Seattle förra året (och lärde mig gilla modern jazz) hörde jag en låt på radion som jag bara var tvungen att skaffa. Get Em Goin´med förra Tower of Power saxofonisten Euge Groove. Jag såg skivan i en skivaffär men tänkte att den kunde jag väl skaffa väl hemkommen i Sverige. Men den var helt omöjlig att få tag i. I San Francisco hittade jag den och den spelas nu flitigt i min MP3 spelare. En solskenshistoria.




0 Comments: