Saturday, April 14, 2007

Bäst hittills - HTC S620


Har nu hittat den PDA som ger den ultimata upplevelsen i form av batteritid och ergonomi.
Efter att ha kört Qtec 9100, HTC Tytn och Samsung Blackjack testar jag denna "Blackberry-designade" PDA-smartphone. Designen är ju beprövad och är ju ett av skälen till att Blackberry blev så populär för några år sedan, kanske mest i USA. Man skriver snabbare på den här än man gör t ex med tangentbordet i HTC Tytn. Dessutom kan du hantera den med en hand.
För att vara riktigt nöjd behöver jag följande programvaror som har kommit att bli helt beroendeframkallande, samtliga från Iliumsoftware.com

  • E-wallet
    här förvarar jag mina otaliga passwords och koder till såväl kreditkort som inloggningsuppgifter på olika sajter och web 2.0-tjänster och nätverk som jag är med i. Det synkar även mot PC:n. 256 bitars kryptering förvarar alla koder så säkert det kan bli.

  • Listpro
    I listpro kan jag skapa olika listor, från shoppinglistor och checklistor till idea-management, dv s här kan jag notera en "forsknings-idé när den dyker upp för vidare bearbetning. De bästa idéerna dyker ofta upp när man sitter på bussen, eller på en kobbe i skärgården.

  • Newsbreak RSS-läsare
    För att managera och läsa alla mina ca 100-talet bloggar som jag läser för att hålla mig ajour med vad som händer.

0 Comments: