Microsofts lösning för rådgivare inom Bank och Försäkring kallar vi "Advisory Platform". Den ger allt en rådgivningsverksamhet eller contact center - behöver.
360 graders vy av kunden och processer, konsoliderar alla silosystem och skapar "upplevelsen av ETT system". Och dessutom skapar den konsistens över alla tänkbara kanaler. Ger möjlighet att följa kunden genom alla kanaler, och ger kunden möjlighet att starta ett ärende i en kanal, fortsätta i andra och slutligen avsluta i en annan. Och med ett användargränssnitt som är RIKT och som kan förlängas även till Surface. Och själva grejen är att lösningen integrerar diverse olika silosystem OCH
JAVA backend upp i den 360 gradiga vyn. Samexistens alltså, som är så viktigt på den Nordiska marknaden. Och Customer Care Framework - som är den enkla lösningen för att komma igång får följande omnämnande: "The addition of the Microsoft CCF is a boost to Microsoft Dynamics CRM's capabilities”..
Nu har Gartner utsett lösningen till "Leader" inom området i sin purfärska rapport från 3 april 2009. Det var detta som jag såg i min kristallkula när jag bytte yrkesbana för nästan på pricken ett år sedan. Möjligheten att göra skillnad inom Bank och Försäkring med den mest relevanta tekniken både vad gäller performance, agility och kostnad! Och i år ökar Microsoft sin R&D budget med 1 miljard Dollar, från 8 till 9 miljarder dollar, otroliga 80 miljarder kronor! Vi lär se mycket intressant teknikutveckling, och inte minst lösningsutveckling inom Bank och Försäkring de närmaste åren.
Länk till rapporten (om du har abonnemang), annars kontakta gärna mig.
Tuesday, April 07, 2009
Microsofts rådgivningslösning leader - enligt färsk rapport från Gartner
Upplagd av Roger Ståhl on 11:38
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 Comments:
Post a Comment